The Daily

Look

Bride of Gertrudestein, and More Literary Halloween Ghouls

October 31, 2013 | by

 

Tim Taranto hails from Upstate New York and attended Cornell. In addition to The Paris Review Daily, his work has appeared on the Rumpus and McSweeney’s Internet Tendency. Tim lives in Iowa City, where he is studying fiction at the Iowa Writers’ Workshop.

 

7 COMMENTS

Next:

‹ Previous:

4 Comments

  1. Sareen Gerson | November 1, 2013 at 10:18 am

    Yuck!

  2. Evelyn Walsh | November 2, 2013 at 11:58 am

    Delightful, but shouldn’t this be Alice B. Toklas?

  3. M | November 29, 2013 at 1:32 am

    Ms Toklas will be rolling in her . grave…and Ms Stein would be not be pleased either. Mr Taranto bless his soul, would not have been invited to l’atelier on rue de fleurus!

  4. KB | November 1, 2015 at 12:11 pm

    James Franco. Really? E tu, Paris Review?

3 Pingbacks

  1. […] Looking for some literary Halloween ideas?  The Paris Review has got you, […]

  2. […] Queste vignette, si dirà, non sono che l’ennesimo omaggio “linguistico” a quelle creature letterarie, siano esse personaggi di finzione, come il Mostro della Laguna o il mostro di Frankenstein, o personaggi dimoranti nel pantheon delle divinità letterarie, come Emily Dickinson e Virginia Woolf. Si dirà che dietro questo omaggio non c’è molto di più che dell’elasticità nominale che si presta a questi calembour e difatti non c’è molto altro, a parte il talento grafico del vignettista. Non c’è molto altro, ma perché? Quant’altro dev’esserci? L’omaggio è una cosa seria. È una devozione dove l’Io sparisce per far parlare l’Oggetto dell’omaggio; è un lavoro davvero per qualcun altro. Temiamo così ferocemente la sindrome del maggiordomo, la necessità di “servire” qualcuno che il nostro Io non arretra di fronte a nulla. Valga come esercizio di meditazione questo sano, classico, cristallino esempio di omaggio. […]

Leave a Comment